Σάββατο 3 Οκτωβρίου 2009

Αυξήσεις και Απόσυρση

Καλυμμένες με την καραμέλα της απόσυρσης ήρθαν οι αυξήσεις των τελών κυκλοφορίας.
Η πράξη νομοθετικού περιεχομένου που καθορίζει τα περί απόσυρσης νο 2 χωρίζει τα κυκλοφορούντα αυτοκίνητα σε 4 κλάσεις:
Κλάση Α: όσα έχουν κυκλοφορήσει μετά την 1.1.2005 και που αντιστοιχούν στις προδιαγραφές ρύπανσης Euro 4 και 5. Εδώ προβλέπεται μείωση των τελών κυκλοφορίας κατά 30%.
Κλάση Β: όσα έχουν κυκλοφορήσει μετά την 1.1.2000 και που αντιστοιχούν στις προδιαγραφές ρύπανσης Euro 3. Εδώ προβλέπεται αύξηση των τελών κυκλοφορίας κατά 10%.
Κλάση Γ: όσα έχουν κυκλοφορήσει μετά την 1.1.1996 και που αντιστοιχούν στις προδιαγραφές ρύπανσης Euro 2. Εδώ προβλέπεται αύξηση των τελών κυκλοφορίας κατά 15%.
Κλάση Β: όσα έχουν κυκλοφορήσει πριν την 31.12.1995 και που αντιστοιχούν στις προδιαγραφές ρύπανσης Euro 1 ή παλαιότερες. Εδώ προβλέπεται αύξηση των τελών κυκλοφορίας κατά 20%.
Πέραν των αυξήσεων η πράξη νομοθετικού περιεχομένου έχει πολλά κενά και ασάφειες. Το χειρότερο όλων όμως είναι πως θέτει κατηγορίες όχι με βάση τις εκπομπές ρύπων, αλλά την ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας. Έτσι ένα αυτοκίνητο Euro 4 που κυκλοφόρησε πριν την 1.1.2005 θα πληρώσει αυξημένα τέλη, ενώ ένα Euro 3 που πήρε πινακίδες μετά την 1.1.2005 θα τύχει των ευνοϊκών ρυθμίσεων.
Στόχος του νομοσχεδίου ήταν η τόνωση της κερδοφορίας των εμπόρων εισαγωγέων και όχι η περιβαλλοντική ευαισθησία.

Δεν υπάρχουν σχόλια: