Παρασκευή 23 Μαρτίου 2012

Μεταβλητή γεωμετρία τούρμπο


Η χρήση του τούρμπο εξαπλώνεται όλο και περισσότερο σους κινητήρες εσωτερικής καύσης, βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες. Ακόμη και η Mercedes παράτησε την μηχανική υπερπλήρωση και υιοθέτησε τα τούρμπο.
Χρησιμοποιούνται γενικά οι όροι VTG - Variable Turbine Geometry, και VNT – Variable Nozzle Technology, και όλο και περισσότεροι κατασκευαστές προσχωρούν στην τεχνολογία αυτή.
Τα τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας εμφανίζονται για πρώτη φορά στα 1992 στο μοντέλο T16 της Peugeot. Εδώ μία σειρά μεταβλητά πτερύγια, την θέση των οποίων ελέγχει η ΗΜΕ του κινητήρα ρυθμίζουν την πίεση και την παροχή της τουρμπίνας καθιστώντας περιττή την waste gate.
Το τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας μπορεί να εκμεταλλευτεί την κινητική ενέργεια των καυσαερίων ακόμη και στις χαμηλές στροφές, περιορίζοντας σημαντικά το turbo lug και καθιστώντας περιττή την χρήση των δύο υπερσυμπιεστών.

Δεν υπάρχουν σχόλια: