Κυριακή 1 Ιανουαρίου 2017

Καλωδίωση αισθητήρα ΜΑΡ






Ο σίγουρος τρόπος για την αναγνωριση των καλωδίων σε ένα αισθητήρα ΜΑΡ είναι από το ηλεκτρικό σχέδιο του αυτοκινήτου. Από εκεί  φαίνεται ποιο καλώδιο πάει σε κάθε επαφή, τι χρώμα είναι και ποια είναι η διατομή του καλωδίου.
Εάν δεν έχουμε πρόσβαση στο ηλεκτρικό σχέδιο για ένα αυτοκίνητο, πρέπει να μετρήσουμε  για να βρούμε ποιο είναι το κάθε καλώδιο.
Ένας απλός αισθητήρας ΜΑΡ θα έχει 3 καλώδια. Το ένα θα είναι η τάση αναφοράς των 5ν από την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου. Ένα θα είναι γείωση και ένα θα φέρει το σήμα προς την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου.
Με ανοικτό κλειδί, με την βοήθεια ενός κλέφτη, μετράμε την τάση στα καλώδια. Στο καλώδιο που αντιστοιχεί στην τάση αναφοράς, θα διαβάσουμε 5ν, στην γείωση 0ν και στο καλώδιο που αντιστοιχεί στο σήμα θα διαβάσουμε κάποια τιμή τάσης μεταξύ 0,5 και 4ν.
Σε πολλούς αισθητήρες ΜΑΡ υπάρχει ενσωματωμένος και αισθητήρας θερμοκρασίας αέρα. Σε αυτή την περίπτωση ονομάζουμε τον αισθητήρα Τ-ΜΑΡ ή ΜΑΡ-Τ. σε αυτή την περίπτωση τα καλώδια είναι 4. Ένα επί πλέον για τον αισθητήρα θερμοκρασίας αέρα. Οπότε έχουμε 2 καλώδια σήματος. Ένα για την πίεση και ένα για την θερμοκρασία του αέρα.
Εάν ξεμπριζόσουμε τον αισθητήρα, με ανοικτό το κλειδί του αισθητήρα, το καλώδιο του αισθητήρα θερμοκρασίας αέρα, θα δείξει 5ν. έτσι μπορούμε να ξεχωρίσουμε τα καλώδια.
Επίσης, με τον κινητήρα σε λειτουργία, το σήμα του αισθητήρα πίεσης μεταβάλλεται πατώντας το γκάζι, ενώ το σήμα της θερμοκρασίας του αέρα, δεν θα μεταβάλλεται. Η μεταβολή της θερμοκρασίας του αέρα γίνεται αργά. Αντίστοιχα, με το κλειδί ανοικτό, φυσσώντας τον αισθητήρα με πιστόλι θερμού αέρα θα υπάρχει μεταβολή στο σήμα της θερμοκρασία, αλλά όχι σε αυτό της πίεσης.
Υπάρχουν αισθητήρες ΜΑΡ όπου το σήμα δεν είναι αναλογικό (μεταβολή τάσης) αλλά ψηφιακό (μεταβολή συχνότητας). Σε αυτή την περίπτωση, γυρίζουμε το πολύμετρο σε μέτρηση συχνότητας και βλέπουμε σε ποιο καλώδιο υπάρχει μεταβολή συχνότητας.
Ακόμη και εάν υπάρχει το ηλεκτρικό σχέδιο, ο έλεγχος με την παραπάνω διαδικασία αξίζει να γίνεται. Πρέπει να είσαστε σίγουροι για την συνδεσμολογία. Ιδιαίτερα εάν κάτι δεν πάει καλά με τις μετρήσεις σας βεβαιωθείτε για την σωστή συνδεσμολογία. Η λάθος αναγνώριση των καλωδίων είναι από τις σημαντικότερες αιτίες κακής διάγνωσης.














Δεν υπάρχουν σχόλια: