Κυριακή 18 Μαρτίου 2018

Μπαταρίες AGM







Οι μπαταρίες AGM φαίνονται διαφορετικές από τις άλλες μπαταρίες. Είναι πιο συμπαγείς επειδή δεν υπάρχει ελεύθερος ηλεκτρολύτης και καταλαμβάνουν λιγότερο χώρο για την ίδια ικανότητα αποθήκευσης ενέργειας. Επειδή γεμίζουν με ηλεκτρολύτη μόνο μία φορά κατά την ενεργοποίηση, δεν υπάρχουν καπάκια πλήρωσης. Αντίθετα, ένα πώμα σφράγισης καλύπτει μόνιμα τις θύρες πλήρωσης. Επίσης δεν υπάρχει σωλήνας εξαερισμού. Οι μπαταρίες AGM είναι ιδανικές για μακροχρόνια αποθήκευση σε οχήματα όπως: χλοοκοπτικές μηχανές, σκούτερ και μοτοσυκλέτες που δεν χρησιμοποιούνται το χειμώνα. Επιπλέον, η μπαταρία AGM είναι μια εξαιρετική επιλογή σε περιπτώσεις όπου μπορεί να προκύψουν διαρροές οξέων (ATV, σκάφη και μοτοσικλέτες).
Η μπαταρία AGM δεν εξαερίζει τα αέρια στην ατμόσφαιρα κατά τη διάρκεια της διαδικασίας φόρτισης / εκφόρτισης. Η κατασκευή της μπαταρίας AGM αναγκάζει το εσωτερικά απελευθερούμενο αέριο να ανασυνδυαστεί μέσα στην μπαταρία, ώστε να μην απαιτείται σωλήνας εξαερισμού. Αυτή η τεχνολογία αναφέρεται ως VRLA (valve regulated lead acid) ή σφραγισμένη μπαταρία VRLA.
Οι όροι AGM και VRLA χρησιμοποιούνται μερικές φορές εναλλακτικά. Μια μπαταρία AGM μπορεί να σφραγισθεί επειδή μέσα στην μπαταρία οι αρνητικές πλάκες δεν είναι ποτέ πλήρως φορτισμένες και συνεπώς δεν παράγουν αέριο υδρογόνο.
Οι θετικές πλάκες δημιουργούν οξυγόνο κατά τη διάρκεια της διαδικασίας εκφόρτισης, αλλά αντί το οξυγόνου να φύγει από τον σωλήνα εξαερισμού, αντιδρά με το φορτισμένο ενεργό υλικό στις πλάκες για να γίνει νερό μέχρι να φορτιστεί η μπαταρία και να μετατραπεί από νερό σε οξύ. Αυτή η διαδικασία ονομάζεται ανασυνδυασμένη τεχνολογία (recombinant technology) και αυτό είναι αυτό που καθιστά τις μπαταρίες AGM μοναδικές.
Μέσα σε μια μπαταρία AGM, οι διαχωριστές μεταξύ των αρνητικών και θετικών πλακών είναι κατασκευασμένοι από ειδική ίνα που είναι ανθεκτική στη θερμότητα και στο οξύ. Αυτός ο σχεδιασμός καθιστά τη μπαταρία AGM λιγότερο επιρρεπή σε διαρροή οξέος, καθώς στο εσωτερικό της μπαταρίας υπάρχει λιγότερο υγρό οξύ. Επιπλέον, χρησιμοποιείται μια εσωτερική βαλβίδα ασφαλείας σε περίπτωση τυχαίας υπερφόρτισης. Η βαλβίδα ασφαλείας ανοίγει εάν οι πιέσεις αερίου εντός της μπαταρίας φτάσουν σε ένα κρίσιμο σημείο οπότε επιτρέπει την εκτόνωση των αερίων  προς τα έξω. Η βαλβίδα περιλαμβάνει επίσης μηχανισμό φλογοκρύπτη με δίσκο που ελαχιστοποιεί τον κίνδυνο έκρηξης.
Μερικά από τα οφέλη μιας μπαταρίας AGM περιλαμβάνουν:
  • Δεν υπάρχει συμπλήρωμα με νερό ή δεν πρέπει να ελέγχετε η στάθμη του οξέως
  • Μειωμένη αυτοεκφόρτιση επειδή οι πλάκες κατασκευάζονται από ειδικό κράμα μολύβδου-ασβεστίου που κρατά φορτίο για μεγαλύτερη διάρκεια από τους άλλους τύπους μπαταριών
Επειδή οι μπαταρίες AGM διαφέρουν από τις συμβατικές μπαταρίες, είναι σημαντικό να λάβετε υπόψη αυτά τα σημεία:
1. Υπάρχουν σημαντικές διαφορές στην ενεργοποίηση μιας μπαταρίας AGM έναντι συμβατικής μπαταρίας. Φροντίστε να ακολουθήσετε τις οδηγίες του κατασκευαστή της  μπαταρίας AGM.
2. Ενώ οι μπαταρίες AGM μειώνουν δραματικά την ανάγκη συντήρησης, χρειάζονται περιοδική φόρτιση. Είναι σημαντικό να το θυμάστε αυτό και να χρησιμοποιήσετε τη
σωστή μέθοδος φόρτισης και τον κατάλληλο φορτιστή μπαταρίας.
3. Όταν εξετάζετε την αναβάθμιση σε μπαταρία AGM που δεν ήταν επιλογή πρώτης τοποθέτησης σε ένα όχημα, ελέγξτε για να βεβαιωθείτε ότι το σύστημα φόρτισης έχει ρυθμιζόμενη απόδοση μεταξύ 14,0 και 14,8 volts. Σε γενικές γραμμές, τα παλαιότερα οχήματα έχουν ένα ρυθμό φόρτισης που παράγει χαμηλότερες τάσεις και μια συμβατική μπαταρία θα είναι η μόνη επιλογή μπαταρίας για αυτά τα οχήματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: