Στα μοντέλα της Hyundai υπάρχουν τέσσερις διαφορετικοί συνδυασμοί κωδικών βλάβης: μονοψήφιοι, διψήφιοι τετραψήφιοι και κωδικοί που ακολουθούν τα πρωτόκολλα EOBD.
Διαγνωστική ΦίσσαΥπάρχουν 2 διαφορετικές διαγνωστικές φίσσες: μία 12πολική και μία 16πολική.
Η παλαιότερη διαγνωστική φίσσα των Hyundai έχει 12 επαφές και τοποθετείται στον χώρο του κινητήρα
5 | 4 | | | 3 | 2 | 1 |
12 | 11 | 10 | 9 | 8 | 7 | 6 |
Το σήμα των κωδικών βλάβης μεταδίδεται από την επαφή 1
Σε κάποιες περιπτώσεις χρησιμοποιείται και η επαφή 10.
Η επαφή 12 είναι γείωση
(Ισχύει για όλα τα μοντέλλα μέχρι το 1989 )
Για τα μοντέλα με σύστημα μονοψήφιων κωδικών βλάβης για να τους διαβάσουμε εργαζόμαστε ως εξής:
Η ανάγνωση των κωδικών γίνεται από την διαγνωστική φίσα με την βοήθεια ενός αναλογικού βολτόμετρου, ή μιάς λυχνίας LED.
Για να διαβάσουμε τους κωδικούς, εργαζόμαστε ως εξής:
Συνδέουμε το βολτόμετρο στην διαγνωστική φίσσα, στην επαφή 1. Για γείωση μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την επαφή 12.
Ανοίγουμε το κλειδί του κινητήρα στην θέση ΟΝ.
Η βελόνα του οργάνου αρχίζει να κινείται.
Εάν δεν κινείται η βελόνα, δεν υπάρχουν καταγεγραμμένοι κωδικοί.
Για κάθε ψηφίο μετράμε πόσες φορές κινείται η βελόνα. Εάν κινηθεί η βελόνα 4 φορές υπάρχει καταγεγραμμένος ο κωδικός 4.
Από κίνηση σε κίνηση το κενό είναι 0,4 του δευτερόλεπτου. Διακοπή 2 δευτερολέπτων σημαίνει ότι αρχίζει άλλο ψηφίο.
Η μετάδοση των κωδικών ξεκινά από μικρά νούμερα και προχωρά προς τα μεγάλα.
Όταν ολοκληρωθούν οι κωδικοί που έχουν καταγραφεί ξεκινά η μετάδοση ξανά από την αρχή.
Πρέπει πάντοτε να δούμε δύο συνεχόμενες φορές τους καταγεγραμμένους κωδικούς.
Για να σβήσουμε τις αποθηκευμένες βλάβες, αποσυνδέουμε τον πόλο της μπαταρίας για 30sec.
ΚΩΔΙΚΟΣ | | ΕΞΑΡΤΗΜΑ ή ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ |
1 | | Αισθητήρας Λάμδα |
2 | | Σήμα ανάφλεξης |
3 | | Μετρητής αέρα |
4 | | Αισθητήρας ατμοσφαιρικής πίεσης |
5 | | Αισθητήρας θέσης πεταλούδας |
6 | | Βαλβίδα ρελανί |
7 | | Αισθητήρας θερμ. νερού |
8 | | Αισθ. Στροφών και ΑΝΣ |
9 | | Χωρίς βλάβη |
(γιά Hyundai Sonata, Excel(από το 90), Scoupe (91 & 92), Elantra).
Για να διαβάσουμε τους κωδικούς βλαβών στα μοντέλα που διαθέτουν διψήφιους κωδικούς η διαδικασία δεν διαφέρει από τα προηγούμενα.
Για τα περισσότερα μοντέλα, αρκεί να συνδέσουμε στην επαφή 1 της διαγνωστικής φίσας μία λυχνία LED ή ένα αναλογικό βολτόμετρο.
Για τα μοντέλα μεταξύ 1993 και 95 κάνουμε απλά γέφυρα στην επαφή 10 με το σασί για 2,5 δευτερόλεπτα και διαβάζουμε τους κωδικούς από την λυχνία βλαβών που υπάρχει στο ταμπλώ. Για να σταματήσει η εκπομπή κωδικών βλάβης, χρειάζεται να ξανακάνουμε γέφυρα για 2,5 δευτερόλεπτα.
Για τα μοντέλα μετά το 1995 καλό είναι να χρησιμοποιούμε διαγνωστική συσκευή.
Στους διψήφιους κωδικούς οι αναλαμπές που συμβολίζουν τις δεκάδες έχουν μεγαλύτερη διάρκεια από αυτές που συμβολίζουν τις μονάδες.
ΚΩΔΙΚΟΣ | | ΕΞΑΡΤΗΜΑ ή ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ |
1 | | Ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου |
2 | | Χωρίς βλάβη |
11 | | Αισθητήρας λάμδα |
12 | | Μετρητής αέρα |
13 | | Αισθητήρας θερμοκρασίας αέρα |
14 | | Αισθητήρας θέσης πεταλούδας |
15 | | Αισθητήρας θέσης μοτέρ |
21 | | Αισθητήρας θερμ. νερού |
22 | | Αισθητήρας στροφών |
23 | | Αισθητήρας ΑΝΣ |
24 | | Αισθητήρας ταχύτητας αυτοκινήτου |
25 | | Αισθητήρας βαρομετρικής πίεσης |
41 | | Μπεκ |
42 | | Αντλία βενζίνης |
43 | | Σύστημα EGR |
44 | | Πολλαπλασιαστής |
59 | | Αισθητήρας λάμδα |
Μετά την επανασύνδεση του πόλου, για τα πρώτα 10 λεπτά, ο κινητήρας δεν θα λειτουργεί απόλυτα ομαλά, γιατί μαζί με την μνήμη των βλαβών διαγράφονται και τα δεδομένα αυτοπροσαρμογής.
Σύστημα με τετραψήφιους κωδικούς συναντάμε στα μοντέλα: Hyundai Scoupe (93 - 95), Accent και Atos.
Η ανάγνωση των κωδικών γίνεται με τέστερ – αποκωδικοποιητή. Προσοχή: εάν χρησιμοποιήσετε τον αποκωδκοποιητή της Hyundai που τροφοδοτείται με ρεύμα από τον αναπτήρα θα διακοπεί η επικοινωνία του με την ηλεκτρονική μονάδα εάν γυρίσει ο διακόπτης στην θέση της μίζας. Γιαυτό προτιμήστε τροφοδοσία κατ ευθείαν από την μπαταρία.
ΚΩΔΙΚΟΣ | | ΕΞΑΡΤΗΜΑ ή ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ | |
1122 | | Βλάβη ηλεκτρονικής μονάδας (ROM/RAM) | |
1 σχόλιο:
ΞΑΝΑΣΤΕΙΛΕ ΤΟΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΠΙΝΑΚΑ
Δημοσίευση σχολίου