Μεταξύ των ελέγχουν που μπορούμε να κάνουμε σε μία αντλία βενζίνης, είναι και ο έλεγχος του ρεύματος που τραβά η αντλία.
Γιλα τον σκοπό αυτό αρκεί να περάσουμε την αμπεροτσιμπίδα ρύρω από το καλώδιο τροφοδοσίας της αντλίας. Το πιο προσβάσιμο σημείο για αυτή την ενέργεια είναι η ασφαλειοθήκη. Εκεί αφαιρούμε την ασφάλεια της αντλίας, τοποθετούμε μία γέφυρα με ένα καλώδιο αρκετά μακρύ ώστε να το πιάνει η αμπεροτσιμπίδα.
Ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου δίνει την τιμή αυτό΄λυ του ρεύματος.
Αν δεν το γνωρίζουμε θεωρούμε ως κανονική τιμή το μισό των αμπερ της ασφάλειας. Δηλαδή αν η ασφάλεια είναι 10Α θεωρούμε σωστή τιμή τα 5Α.
Μπορούμε επίσης να το υπολογίσουμε, με βάση τον ώμο του Ωμ, εάν γνωρίζουμε την ωμική τιμή της αντλίας.
Τέλος ένα εμπειρικός κανόνας λέει πως απαιτείται 1 Αμπερ ρεύματος για κάθε 10psi πίεσης της αντλίας. Δηλαδή για πίεση 10 με 15 psi περνούν 2 με 4 Α ρεύμα, για πίεση 30 με 50 psi περνούν 4 με 7 Α ρεύμα και για πίεση 50 με 65 psi περνούν 8 με 12 Α ρεύμα.
Με ένα καλό πολύμετρο μπορούμε να μετρήσουμε την συχνότητα του ρεύματος. Το ρεύμα της αντλίας είναι μέν συνεχές, αλλά παρουσιάζει μία μικρή διακύμανση στην μέγιστη τιμή του ανάλογα με το αριθμό των πόλων του κινητήρα συνεχούς ρεύματος. Αυτό μπορούμε να το δούμε και να το μετρήσουμε καλύτερα με την βοήθεια ενός παλμογράφου.
Η συχνότητα αυτή επί 7,5 μας δίνει τις στροφές της αντλίας. Μία αντλία πρέπει να γυρίζει μεταξύ 5.500 και 7.500 στροφές ανά λεπτό.
Εάν η αντλία λειτουργεί σε λίγες στροφές σε συνδυασμό με μεγάλο ρεύμα, οι πιθανές βλάβες είναι:
Φραγμένο φίλτρο
Τσακισμένος σωλήνας επιστροφής
Φθαρμένη αντλία
Σε περίπτωση που το ρεύμα είναι μικρό, και οι στροφές πολλές, η πιθανή βλάβη είναι:
Κακές επαφές αντλίας, ηλεκτρονικής μονάδας ή ρελέ
Ελαττωματικό ρελέ
Κακή γείωση
Φθαρμένη αντλία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου