Τετάρτη 28 Απριλίου 2010

συντελεστής οπισθέλκουσας















πολύ η διαφήμιση το τελευταίο διάστημα γιά την αεροδυναμική που εξοικονομεί ενέργεια από τα ιαπωνέζικα υβριδικά, όπως το Prius και το Insight.
Με ένα συντελεστή οπισθέλκουσας Cd στο 0,25 έχουν να λένε πολλά.
Όμως η Ε220 CDi της Mercedes βρίσκεται στο 0,24 και μην κοιτάξουμε παλαιότερα.
Έτσι γιά την ιστορία το TATRA T77 είχε 0,21 και το Probe της Ford 0,137.
Ο συντελεστής οπισθέλκουσας Cd ορίζεται από την σχέση:
Cd = Fd / 0,5 * p * (sqr)v * A, όπου:
Fd: η οπισθέλκουσα δύναμη,
p: η πυκνότητα του αέρα,
v: η ταχύτητα του αυτοκινήτου σε σχέση με τον αέρα, και
A: η επιφάνεια αναφοράς, δηλαδή η μετωπική επιφάνεια τρου αυτοκινήτου.
Ο συντελεστής οπισθέλκουσας μέχρι τώρα έπαιζε σπουδαίο ρόλο στην τελική ταχύτητα ενός αυτοκινήτου, σήμερα όμως ενδιαφέρει περισσότερο η δεύτερη ιδιότητά του να επιρρεάζει την κατανάλωση.

1 σχόλιο:

Τάσος είπε...

Μας πουλάνε "τεχνολογία" υποδεέστερη αυτής που υπήρχε πριν 50-60 χρόνια και καυχώνται... Κάτι δεν πάει καλά στον τομέα του αυτοκινήτου.