Δευτέρα 26 Απριλίου 2010

KERS


















Τα αρχικά KERS σημαίνουν Kinetic Energy Recovery Systems που στα ελληνικά αποδίδεται ως Σύστημα Ανάκτησης Κινητικής Ενέργειας.
Πρόκειται γιά διάταξη που ανακτά την κινητική ενέργεια κατά το φρενάρισμα και αντί να μετατρέπεται σε θερμότητα που καταπονεί το σύστημα των φρένων, την αποθηκεύει και την αποδίδειπίσω κατά την επιτάχυνση.
Υπάρχουν 2 τέτοια συστήματα: ηλεκτρικά και μηχανικά. Το ηλεκτρικό αποθηκεύει την ενέργεια σε μπαταρία και το μηχανικό σε σφόνδυλο.
Στην ηλεκτρική έκδοση μία γεννήτρια συνδεδεμένη με το κιβώτιο των ταχυτήτων μετατρέπει την μηχανική ενέργεια σε ηλεκτρική που αποθηκεύεται σε μία μπαταρία ιόντων λιθίου. Στην έξοδο της στροφής, η γεννήτρια γίνεται κινητήραςκαι η αποθηκευμένη ενέργεια από την μπαταρία περνά σους τροχούς.
Στην μηχανική έκδοση, ένας μηχανισμός μετάδοσης επιταχύνει ένα σφόνδυλο μέχρι και τις 80.000 σ.α.λ. και η αποθηκευμένη ενέργεια περνά στους κινητήριους τροχούς στην έξοδο της στροφής.
Όσο και άν φαίνεται παράξενο, το μηχανικό KERS έχει καλύτερο βαθμό απόδοσης από το ηλεκτρικό. Βλέπεται η ενέργεια δεν αλλάζει μορφή και οι απώλειες είναι λιγότερες.
Από το 2011 θα δούμε διατάξεις KERS και στην φόρμουλα 1. Θα προσθέσουν περί τα 35 κιλά βάρος στα μονοθέσια, αλλά στην έξοδο των στροφών θα έχουν +80 ίππους (boost acceleration).
Το προβλςπόμςνο κέρδος υπολογίζεται σε 0,1 με 0,3 sec ανά γύρο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: