Ο φορέας SAE(Society of Automotive Engineers) ορίζει 6 επίπεδα αυτοματισμού οδήγησης που κυμαίνονται από επίπεδο (Level) 0 (πλήρως χειροκίνητο) έως επίπεδο 5 (πλήρως αυτόνομο).
Επίπεδο 0 (Χωρίς αυτοματισμό οδήγησης)
Ο άνθρωπος παρέχει τη «δυναμική οδήγηση», αν και μπορεί να υπάρχουν συστήματα για να βοηθήσουν τον οδηγό.
Επίπεδο 1 (Βοήθεια οδηγού)
Αυτό είναι το χαμηλότερο επίπεδο αυτοματισμού. Το όχημα διαθέτει ένα ενιαίο αυτοματοποιημένο σύστημα για την υποβοήθηση του οδηγού, όπως τιμόνι ή cruise control. Το προσαρμοζόμενο cruise control, όπου το αυτοκίνητο μπορεί να κρατηθεί σε απόσταση ασφαλείας πίσω από το επόμενο αυτοκίνητο, πληροί τις προϋποθέσεις ως Επίπεδο 1.
Επίπεδο 2 (Μερικός αυτοματισμός οδήγησης)
Αυτό σημαίνει προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού ή ADAS. Εδώ ο αυτοματισμός υπολείπεται επειδή ένας άνθρωπος κάθεται στη θέση του οδηγού και μπορεί να πάρει τον έλεγχο του αυτοκινήτου ανά πάσα στιγμή.
Επίπεδο 3 (Αυτοματισμός οδήγησης υπό όρους)
Τα αυτοκίνητα επιπέδου 3 έχουν δυνατότητες «ανίχνευσης περιβάλλοντος» και μπορούν να λάβουν τεκμηριωμένες αποφάσεις μόνα τους. Αλλά - εξακολουθούν να απαιτούν ανθρώπινη παράκαμψη. Ο οδηγός πρέπει να παραμείνει σε εγρήγορση και έτοιμος να αναλάβει τον έλεγχο εάν το σύστημα δεν μπορεί να εκτελέσει την εργασία.
Επίπεδο 4 (Υψηλός αυτοματισμός οδήγησης)
Τα αυτοκίνητα επιπέδου 4 μπορούν να λειτουργούν σε λειτουργία αυτόνομης οδήγησης. Αλλά έως ότου εξελιχθεί η νομοθεσία και η υποδομή, μπορούν να το κάνουν μόνο σε περιορισμένη περιοχή. Αυτό είναι γνωστό ως geofencing. Ως εκ τούτου, τα περισσότερα οχήματα Επιπέδου 4 που υπάρχουν είναι προσανατολισμένα στο ridesharing.
Επίπεδο 5 (Πλήρης αυτοματισμός οδήγησης)
Τα αυτοκίνητα επιπέδου 5 δεν απαιτούν ανθρώπινη προσοχή. Τα πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα υποβάλλονται σε δοκιμές σε πολλές περιοχές του κόσμου, αλλά κανένα δεν είναι ακόμη διαθέσιμο στο ευρύ κοινό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου