Πέμπτη 24 Ιανουαρίου 2013

Καθαρισμός φίλτρου DPF


Γιά να ξεπεράσουν τις απαιτήσεις του Euro 5 πολλοί κατασκευαστές πετρελαιοκινητήρων χρησιμοποιούν φίλτρο σωματιδίων (DPF - Diesel Particulate Filter). Σε αυτό τα καυσαέρια περνούν μέσα από μία κεραμική κυψελωτή δομή όπου συγκρατώνται τα σωματίδια σε ποσοστό μεγαλύτερο από 85%. Με την πάροδο του χρόνου το φίλτρο φράζει αφού έχει περιορισμένη χωρητικότητα. Μόλις η απόφραξη ξεπεράσειτο 80% μία προειδοποιητική λυχνία στο ταμπλώ, ενημερώνει τον οδηγό να ξεκινήσει μία διαδικασία ανάπλασης. Εάν αυτή δεν αποδώσει ή έχουμε επαναλαμβανόμενες αναπλάσεις, μία άλλη προειδοποιητική λυχνία ενημερώνει τον οδηγό να πάει στο συνεργείο όπου γίνεται ενεργητική αναγένηση του φίλτρου με με την χρήση διαγνωστικού εξοπλισμού. Σ τρίτο επίπεδο βλάβης, απαιτείται αντικατάσταση του φίλτρου, όπως ορίζουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων. Όχι πλέον όμως. Σήμερα υπάρχουν δύο ακόμη δυνατότητες. Μπορεί να γίνει καθαρισμός με χημικό υγρό, που απαιτεί όμως αφαίτρεση του DPF από το αυτοκίνητο.Επίσης μπορεί να γίνει καθαρισμός με ειδικό μηχάνημα
όπου εκτός από πλύση με χημικά υγρά αυξάνει και η θερμοκρασία κατά τον καθαρισμό σε περισσότερους από 1.200 με 1.300 βαθμούς Κελσίου. Το κόστος καθαρισμού είναι περίπου το ένα δέκατο του κόστους του καινούργιου φίλτρου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: