Υπάρχουν διάφορες εκφράσεις για την ακτίνα ενός τροχού αυτοκινήτου:
rs είναι η στατική ακτίνα και εξαρτάται από το κάθετο φορτίο και την πίεση του αέρα.
rd είναι η δυναμική ακτίνα που εκτός από το κάθετο φορτίο και την πίεση, εξαρτάται και από την ταχύτητα περιστροφής – αυξάνει από εκτόνωση του τροχού, εξ αιτίας της φυγοκέντρου δυνάμεως.
rr η ακτίνα κύλισης που αντιστοιχεί στην ακτίνα ενός απόλυτα στερεού τροχού, με την ίδια γωνιακή και γραμμική ταχύτητα.
Η διαφορά μεταξύ rd και rr προκαλείται από την ολίσθηση.
Για λόγους ευκολίας στους υπολογισμούς συνήθως λαμβάνουμε:
rr = rd = rs = r
Και ισχύει: r = 0,5Dr + (1- λt) ,όπου:
Dr η διάμετρος του τροχού σε m,
και λt ο συντελεστής παραμόρφωσης του ελαστικού, που κυμαίνεται μεταξύ
0,1 και 0,16 για κοινά ελαστικά
και 0,2 με 0,3 για ακτινωτά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου