Κυριακή 25 Αυγούστου 2013

Ακτίνα τροχού


Υπάρχουν διάφορες εκφράσεις για την ακτίνα ενός τροχού αυτοκινήτου: rs είναι η στατική ακτίνα και εξαρτάται από το κάθετο φορτίο και την πίεση του αέρα. rd είναι η δυναμική ακτίνα που εκτός από το κάθετο φορτίο και την πίεση, εξαρτάται και από την ταχύτητα περιστροφής – αυξάνει από εκτόνωση του τροχού, εξ αιτίας της φυγοκέντρου δυνάμεως. rr η ακτίνα κύλισης που αντιστοιχεί στην ακτίνα ενός απόλυτα στερεού τροχού, με την ίδια γωνιακή και γραμμική ταχύτητα. Η διαφορά μεταξύ rd και rr προκαλείται από την ολίσθηση. Για λόγους ευκολίας στους υπολογισμούς συνήθως λαμβάνουμε: rr = rd = rs = r Και ισχύει: r = 0,5Dr + (1- λt) ,όπου: Dr η διάμετρος του τροχού σε m, και λt ο συντελεστής παραμόρφωσης του ελαστικού, που κυμαίνεται μεταξύ 0,1 και 0,16 για κοινά ελαστικά και 0,2 με 0,3 για ακτινωτά.

Δεν υπάρχουν σχόλια: