Υπήρξαν τα πρώτα και σημαντικότερα πρόσθετα που τοποθετήθηκαν στα μηχανέλαια.
Η περιοχή όπου κυρίως χρειάζονται είναι ο μηχανισμός των βαλβίδων.
Το συνηθέστερα χρησιμοποιούμενο αντιτριβικό πρόσθετο είναι ο ψευδάργυρος ή σωστότερα η ένωση ZDDP (dithiophosphate zinc) - διθειοφοσφορικός ψευδάργυρος.
Το DDP σχηματίζει ένα στρώμα στην επιφάνεια τριβής ώστε ακόμη και όταν φύγει όλο το λιπαντικό, το στρώμα ψευδαργύρου υποκαθιστά το λιπαντικό φιλμ αποτρέποντας την άμεση επαφή μετάλλου με μέταλλο.
Παρόλα αυτά, εάν υπάρχει μεγάλη ποσότητα ZDDP στο λάδι, προκαλείται ψωρίαση (σκασίματα) στις επιφάνειες τριβής των εκκέντρων και τω ζυγώθρων, όπου μικρές περιοχές από μέταλλο απολεπίζονται. Αυτός είναι και ο λόγος που οι σοβαρές εταιρείες λιπαντικών δεν δέχονται την πρόσθετη συμπλήρωση αντιτριβικού σε ένα καλό λάδι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου