Οι διαστάσεις των ελαστικών στα ελαστικά των σύγχρονων αυτοκινήτων αναγράφονται ανάγλυφα στο πλαινό μέρος του ελαστικού. Πρόκειται για ένα ασυνήθιστο συνδυασμό από χιλιοστά, ποσοστά και ίντσες που είναι ένα προϊόν της εξέλιξης των παγκόσμιων προδιαγραφών των ελαστικών και παρέχει την δυνατότητα να υπολογίζονται οι βασικές διαστάσεις των ελαστικών.
Παράδειγμα υπολογισμού: 225 / 45R17
Ο πρώτος αριθμός (225 / 45R17) είναι το πλάτος του ελαστικού σε χιλιοστά,
Ο δεύτερος αριθμός (225 / 45R17) είναι το προφίλ. Μετράται σαν ποσοστό και αντιπροσωπεύει την αναλογία του ύψους της διατομής του πλευρικού τοιχώματος προς το πλάτος της διατομής του ελαστικού. Το ύψος της διατομής μπορεί να υπολογιστεί πολλαπλασιάζοντας το πλάτος επί το προφίλ.
Παράδειγμα:
225 χιλιοστά x 0,45 = 101,3 χιλιοστά
Ο τελευταίος αριθμός (225 / 45R17) είναι η διάμετρος του τροχού σε ίντσες.
Για να μετατραπεί σε χιλιοστά πρέπει να πολλαπλασιάσουμε επί 25,4.
Για παράδειγμα:
17 "x 25,4 = 431,8 χιλιοστά
Για τον υπολογισμό της συνολικής διαμέτρου του ελαστικού, το ύψος του πλευρικού τοιχώματος πρέπει να πολλαπλασιαστεί επί 2 καινα προστεθεί η διάμετρος του τροχού.
101,3 χιλιοστά + 101,3 χιλιοστά + 431,8 χιλιοστά = 634,4 χιλιοστά
Αυτοί οι υπολογισμοί εφαρμόζονται μόνο για τις ονομαστικές διαστάσεις των ελαστικών, που συχνά διαφέρουν από τις πραγματικές διαστάσεις του ελαστικού. Αρκεί μία μικρή διαφορά σε πίεση ή μία λογική φθορά του πέλματος και οι διαστάσεις αυτές παρουσιάζουν μεγάλες διαφορές.
Οι πραγματικές διαστάσεις των ελαστικών επηρεάζονται και από το πλάτος της ζάντας στην οποία τοποθετούνται. Ένας εμπειρικός κανόνας λέει πως το πλάτος του πέλματος μεταβάλλεται κατά 0,2 " για κάθε 0,5" αλλαγή στο πλάτος της ζάντας. Μειώνεται εάν τοποθετηθεί σε στενότερη ζάντα και αυξάνει όταν τοποθετηθεί σε φαρδύτερη ζάντα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου