Ο δείκτης φορτίου(load range) ή και η κατηγορία λινών (ply rating)αναγράφονται στο πλευρικό τοίχωμα του ελαστικού και προσδιορίζουν το φορτίο για το οποίο έχει σχεδιαστεί το ελαστικό σε καθορισμένη πίεση. Στα ελαστικά των επιβατικών αυτοκινήτων ο δείκτης φορτίου αναγράφεται ως αριθμός, ενώ στα ελαστικά των φορτηγών συνήθως χρησιμοποιούνται γράμματα. Πριν καθιερωθούν οι δείκτες φορτίου, η αναγνώριση της ικανότητας του ελαστικού να φέρει φορτίο, προσδιοριζόταν από τον αριθμό των λινών.
Σήμερα η κατηγορία λινών δεν αντιπροσωπεύει τον πραγματικό αριθμό λινών που έχει ένα ελαστικό, αλλά δείχνουν μια ισοδύναμη αντοχή σε σύγκριση με παλαιότερα συμβατικά (διαγώνια) ελαστικά.
Τα περισσότερα ακτινωτά ελαστικά επιβατικών έχουν ένα ή δύο λινά. Και αυτά των ελαφρών φορτηγών, ακόμη και τα βαρέως τύπου με 10-, 12- ή 14-ply rating στην πραγματικότητα έχουν μόνο δύο ή τρεις στρώσεις λινών.
Σε όλες τις περιπτώσεις, όταν αλλάζετε ελαστικά από τον ένα τύπο από στον άλλο, είναι σημαντικό να επιβεβαιώσετε ότι ο Δείκτης Φορτίου του νέου ελαστικού είναι ίσος ή μεγαλύτερος από το δείκτη φορτίου του αρχικού ελαστικού και ότι η ικανότητα φορτίου του νέου ελαστικού είναι ικανή για το βάρος ανά άξονα του οχήματος.
Ελαστικά επιβατικών αυτοκινήτων
Δεδομένου ότι τα περισσότερα ελαστικά επιβατικών αυτοκινήτων P-metric έχουν κατασκευαστεί για το βασικό πρότυπο φορτίου, δεν θα έχουν κανένα σχετικό σύμβολο στα πλευρικά τοιχώματα τους ή μπορεί να αναγράφεται SL (standard load), όπως για παράδειγμα P235 / 75R-15 SL. Υπάρχουν ακόμη επιλογές όπως:
Extra load P-metric για επιπλέον φορτίο, και αναγράφεται XL στα πλευρικά τοιχώματα, όπως για παράδειγμα P235 / 75R-15 XL.
Light load P-metric για χαμηλά φορτία, και αναγράφεται στα πλευρικά τους τοιχώματα LL (light load), όπως για παράδειγμα P285 / 35R-19 LL.
Ελαστικά LL κατασκευάζονται μόνο σε προφίλ 45 ή χαμηλότερα. Τα ελαφρά ελαστικά είναι σχεδιασμένα για να μεταφέρουν λιγότερο βάρος από τα στάνταρ ελαστικά και έχουν αναπτυχθεί για συγκεκριμένες εφαρμογές, όπως σε σχετικά μικρά αυτοκίνητα ή χρησιμοποιούνται για αγωνιστική χρήση .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου