Η ετήσια συντήρηση του συστήματος κλιματισμού του
αυτοκινήτου είναι απαραίτητη για την σωστή του λειτουργία, αλλά και την αποφυγή
βλαβών.
Πρέπει να περιλαμβάνει τα
παρακάτω βασικά σημεία:
Ο πρώτος και πιο σημαντικός
έλεγχος είναι η
επιβεβαίωση της καλής λειτουργίας
και της απόδοσης του συστήματος κλιματισμού. Αυτό
γίνεται με μέτρηση του αέρα στις εξόδους των αεραγωγών. Επίσης πρέπει να
διαπιστωθεί εάν υπάρχουν θορύβοι ή κακές εσωτερικές οσμές.
Ελέγξτε την κατάσταση του φίλτρου καμπίνας
και κατά
πόσον αυτό χρειάζεται
αντικατάσταση. Ένα φραγμένο φίλτρο καμπίνας θα περιορίσει την ροή του αέρα στο εσωτερικό του
αυτοκινήτου.
Ελέγξτε
οπτικά την
κατάσταση του συστήματος συνολικά.
Ελέγξτε για ζημιές όπως χτύπημα πέτρας, διάβρωση, ή ίχνη
διαρροών. Ελέγξτε τον συμπυκνωτή για βρομιά
που θα μπορούσε να περιορίσει τη ροή του αέρα.
Ελέγξτε
αν υπάρχει διαρροή ψυκτικού. Δεν υπάρχει ιδανική μέθοδος για τον εντοπισμό των
διαρροών και η καλή πρακτική επιτυγχάνεται με το συνδυασμό δύο ή τριών
διαφορετικών μεθόδων.
Δοκιμάστε
το σύστημα κλιματισμού για να δείτε αν λειτουργεί σωστά. Ο σωστός
έλεγχος περιλαμβάνει έλεγχο πιέσεων στην πλευρά της υψηλής και της χαμηλής
πίεσης, όπως επίσης και μετρήσεις θερμοκρασίας σε σημαντικά σημεία του
κυκλώματος.
Κατά
τον έλεγχο λειτουργίας του συστήματος, δεν ελέγχετε μόνο την απόδοση, αλλά και
το θόρυβο, τη λειτουργία του ανεμιστήρα του συμπυκνωτή και τη ροή αέρα, την
ανάμειξη του αέρα (θέρμανση και ψύξη) καθώς και τις δυσάρεστες οσμές στο
εσωτερικό, όταν το σύστημα βρίσκεται σε λειτουργία κλιματισμού.
Σε περίπτωση που χρειαστεί να
προχωρήσετε σε διάγνωση για κακή απόδοση, πρέπει πρώτα να ελέγξετε την ποιότητα
του υπάρχοντος ψυκτικού ρευστού. Τα
προϊόντα άμεσης αποκατάσταστασης (Drop
in) ή τα εναλλακτικά ψυκτικά
μπορεί εύκολα
να μειώσουν την απόδοση και να προκαλέσουν ζημιά στα εξαρτήματα του συστήματος,
όπως στο συμπιεστή. Ελέγξτε για υπερβολική χρήση φθορίζουσας ουσίας και την
ποιότητα και ποσότητα του λιπαντικού.
Πολλές φορές χρησιμοποιούνται
ακατάλληλα λάδια ή πολύ μεγάλη ποσότητα υγρού ανίχνευσης διαρροής UV, κάτι που
μπορεί να μειώσει τη διάρκεια ζωής του συμπιεστή και αποτελεί μία από τις
βασικές αιτίες βλάβης των συμπιεστών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου