Σάββατο 5 Οκτωβρίου 2024

Αποτύπωση φθοράς στα μπουζί

 

Το μπουζί, όντας τοποθετημένο στην κορυφή του θαλάμου καύσης, επηρεάζεται από οτιδήποτε συμβαίνει εκεί και μπορεί να αποκαλύψει πολλά για το πώς λειτουργεί ο κινητήρας.

Τα βασικά είδη φθοράς που συναντώνται είναι:

 

Κανονική κατάσταση

Ο μονωτήρας γύρω από το κεντρικό ηλεκτρόδιο είναι γκρι-λευκό ή γκριζοκίτρινο έως καφέ. Το πλαϊνό ηλεκτρόδιο είναι καθαρό. Αυτό μας λέει ότι οι διαδικασίες καύσης είναι φυσιολογικές.

 

Καπνισμένο

Ομοιόμορφα επικαλυμμένες επιφάνειες με θαμπές μαύρες εναποθέσεις.

Αιτία: Πλούσιο μίγμα. βρώμικο φίλτρο αέρα. οδήγηση σε μικρές αποστάσεις. Ακατάλληλη θερμική αγωγιμότητα  μπουζί.

 

 Λαδωμένο

Μονωτήρας με  υγρή ή γυαλιστερή μαύρη επίστρωση.

Αιτία: Περίσσεια λαδιού στον θάλαμο καύσης, πιθανόν λόγω υψηλής στάθμης λαδιού. Το σύστημα εξαερισμού του στροφαλοθαλάμου δεν λειτουργεί σωστά, φθαρμένα ελατήρια ή τσιμουχάκια βαλβίδων.

 

Μονωτήρας με στάχτη

Μονωτήρας επικαλυμμένος  με ανοιχτόχρωμο παχύ κεραμικό μείγμα.

Αιτία: Υπερβολική χρήση πρόσθετων καυσίμων ή λαδιών.

.

Φθαρμένο κεντρικό ηλεκτροδιο

Αιτία: Το μπουζί έχει υπερβεί τη διάρκεια ζωής του. Το διάκενο είναι πολύ μεγάλο. ακατάλληλο μπουζί. Φτωχό μίγμα

Φθαρμένο πλαϊνό ηλεκτρόδιο

Αιτία: Καύσιμο κακής ποιότητας. Προανάφλεξη. υπερβολική χρήση πρόσθετων. Φτωχό μίγμα

 


 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: