Το ιντερκούλερ (CAC - Charge Air Cooler) μειώνει τη θερμοκρασία του συμπιεσμένου αέρα από τον υπερσυμπιεστή πριν εισέλθει στην πολλαπλή εισαγωγής.
Ο συμπιεσμένος αέρας από το turbo γίνεται ζεστός και διοχετεύεται στο CAC, όπου περνώντας μέσα από την κυψέλη (τον πυρήνα), ψύχεται με ελάχιστη απώλεια πίεσης για να διασφαλιστεί η απόδοση του συστήματος.
Μέσα στην κυψέλη, ο πεπιεσμένος αέρας μπορεί να ψύχεται με αέρα περιβάλλοντος (ACAC - Αir Charge Air Cooler) ή με υγρό (WCAC - Water Charge Air Cooler). Στην πρώτη περίπτωση απελευθερώνεται θερμότητα απευθείας στο περιβάλλον, ενώ στη δεύτερη το ψυκτικό υγρό (ένα μείγμα νερού-γλυκόλης) παίρνει τη θερμότητα και τη φέρνει σε καλοριφέρ που την απελευθερώνει στο περιβάλλον. Η Denso διαθέτει τόσο ACAC όσο και WCAC.
Η δομή του ACAC αποτελείται από μία κυψέλη με σωλήνες και πτερύγια, μια δεξαμενή σε κάθε άκρο των σωλήνων μεταφέρει και συλλέγει συμπιεσμένο αέρα στην κυψέλη. Η συνήθης θέση του ACAC είναι στην μπροστινή μάσκα ή στον θόλο του φτερού.
Η κατασκευή του WCAC γίνεται χρησιμοποιώντας τις ακόλουθες 2 διαφορετικές τεχνολογίες: σωληνωτό (pipes/fins) με σωλήνες και πτερύγια ή κυψελωτό (plates/fins) με πλάκες και πτερύγια. Η συνήθης θέση του WCAC είναι μέσα στην πολλαπλή εισαγωγής ή ως αυτόνομη μονάδα πριν από την πολλαπλή εισαγωγής στον κινητήρα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου