Πέμπτη 13 Φεβρουαρίου 2025

Η όψη των μπουζί

 

 

Το μπουζί, όντας τοποθετημένο στην κορυφή του θαλάμου καύσης, επηρεάζεται από οτιδήποτε συμβαίνει εκεί και μπορεί να αποκαλύψει πολλά για το πώς λειτουργεί ο κινητήρας.

Οι τυπικές όψεις που συναντώνται είναι:

 

Κανονική κατάσταση

Το άκρο του μονωτήρα γύρω από το κεντρικό ηλεκτρόδιο είναι γκρι-λευκό ή γκριζοκίτρινο έως καφέ. Τα  ηλεκτρόδια είναι καθαρά με λίγες εναποθέσεις αιθάλης. Αυτό μας λέει ότι οι διαδικασίες καύσης είναι φυσιολογικές. Το τμήμα του μονωτήρα κάτω από το κέλυφος έχι παρόμοιο χρώμα που καταλήγει σε μαύρες επικαθίσεις (αιθάλη).

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Καπνισμένο

Ομοιόμορφα επικαλυμμένες επιφάνειες του μονωτήρα με θαμπές μαύρες εναποθέσεις.

Αιτία: Πλούσιο μίγμα. βρώμικο φίλτρο αέρα. Κολλημένος μηχανισμός ρύθμισης του ρελαντί. οδήγηση σε μικρές αποστάσεις. Ακατάλληλη θερμική αγωγιμότητα  μπουζί. Σύσφιξη μπουζί με λάθος ροπή

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Λαδωμένο

Μονωτήρας με  υγρή ή γυαλιστερή μαύρη επίστρωση από λάσπη λαδιού με αιθάλη.

Αιτία: Περίσσεια λαδιού στον θάλαμο καύσης, πιθανόν λόγω υψηλής στάθμης λαδιού. Το σύστημα εξαερισμού του στροφαλοθαλάμου δεν λειτουργεί σωστά, φθαρμένα ελατήρια ή τσιμουχάκια βαλβίδων. Σύσφιξη μπουζί με λάθος ροπή. Σε δίχρονους κινητήρες λάθος αναλογία ανάμιξης

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Υπερθερμανσμένο

Τα ηλεκτρόδια αρχίζουν να λειώνουν. Το άκρο του μονωτήρα θυμίζει κιμωλία, σπογκόδης επιφάνεια με πόρους. Χρώμα λευκό έως ανοικτό γκρι.

Αιτία: Υπερθέρμανση κινητήρα. Κρουστική καύση ή προανάφλεξη. Φτωχό μίγμα. Λάθος ρύθμιση βαλβίδων. Κακή ποιότητα καυσίμου. Σύσφιξη μπουζί με λάθος ροπή

 


 

 

 

 

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: